Az újítások által 2022-ben egyszerűbb és modernebb lesz a Bosch motort használók élete.

Még március elején vettem részt a soron következő Bosch tréningen, amely nem kevés meglepetést tartogatott. A Bosch 12 éve, 2010-ben mutatta be első eBike rendszerét az Eurobike kiállításon. Az elmúlt években pedig folyamatosan fejlesztettek. Ennek köszönhetően az egyik legmegbízhatóbb és leghatékonyabb elektromos meghajtását tudhatja magáénak a cég.

2021-ben még nagyobbat ugrottak. A felhasználói igényeknek megfelelően és az összegyűjtött tapasztalatok alapján újragondolták az egész rendszert és megalkották a jövőbe mutató Smart systemet. 

Az eddig ismert motor, kijelző és akkumulátor variációkat egységesen System 2-nek nevezték el, a 2022-ben megjelent új széria pedig már a Smart system nevet viseli.

Az alábbi újításokat eszközölte a vállalat 2022-ben:

1) Kezelőfelület

bosch-e-bike-2022-ujitasok-kezelo

A legszembetűnőbb változás a kezelőfelületen látható. A kijelző ugyanis már nem tartozéka a rendszernek. A kezelőrendszert bluethoot-on keresztül lehet párosítani a telefonnal, így az kijelzőként tud funkcionálni.

Természetesen lehet gyári Kiox 300 kijelzővel is felszerelni, amely csak az adatok megjelenítéséért felel, tárolni azonban nem fogja azokat.

2) Motor

Sokkal jobban egyénre szabható a motor karakterisztikája. Az eMTB mellett megjelent a Tour+ mód is, amely sokkal egyenletesebbé teszi a kerékpáros leadott teljesítményét változó terepen.

Az összesen 6 rásegítési módból – Eco, Tour, Tour+, Sport, eMTB, Turbó –  4 lehetőséget lehet kezelni egyszerre. A Tour helyett a Tour+ valamint a Sport helyett az eMTB fukciók beállítása diagnosztika során választható, mert ezekből egyszerre csak egy-egy működhet alapból.

A Turbó módban elérhető maximális 340%-os rásegítést az eMTB és Turbo+ beállítások esetén is tudja a rendszer. Azzal a különbséggel, hogy nem egyszerre adja le a támogatást. eMTB esetén 140-340%, Tour+ esetén 60-340% között. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az eMTB magasabb intenzitással indul, a Tour+ viszont alacsonyabban, de szélesebb sávban mozgatja a rásegítés mértékét.

3) Akkumulátor rögzítés

Az új Axial és Pivot akkumulátor rögzítés könnyebb ki és behelyezést tesz lehetővé. Ennek gyakorlati haszna akkor lesz, amikor elmész egy nagyobb túrára, megszállsz egy szállodában, és éjszakára feltennéd a bringa aksiját tölteni. A szállodák többnyire ugyanis nincsenek felkészülve arra, hogy több elektromos kerékpárt töltsenek. Mivel a szállodai szobába nem lehet a kerékpárt felvinni, viszont az aksit igen, így ez könnyebbséget fog jelenteni.
A szervizelés során nekem is könnyebb lesz kezelni az aksit.

4) Adatkábelek, csatlakozások

További újdonság, hogy az eddig használt adatkábeleket és csatlakozásokat korszerűbbre cserélték. Ez gyorsabb adatátvitelt és új portokat jelent a későbbi fejlesztésekhez.

5) Teljesítmény

A motorok egységesen 250 W teljesítménnyel és 85 Nm forgatónyomatékkal rendelkeznek. Korábban voltak gyengébb szériái a márkának.

6) ABS

Megújul az ABS rendszer is. Sokkal kezelhetőbb lesz, ezáltal megszűnik a bonyolult szervizelési procedúra is. A fékrendszert kezelő ormótlan kocka eltűnik. Egy ilyet légteleníteni felért egy lehetetlen küldetéssel. Az ABS fejlesztése pillanatnyilag még nem kézzelfogható, mindenesetre jó jel, hogy a tervek már megvannak.

7) Kiegészítők

Az új Smart rendszer alkalmas további kiegészítők kapcsolásához, amelyet folyamatosan fognak bemutatni a felhasználóknak. Ezeket még rejtély övezi…

Úgy gondolom, hogy jelentős mennyiségű újítást hozott a Bosch 2022-re, és kíváncsian várom a még be nem mutatott, de már tervben lévőket.

További cikkek a Bosch világából:

Bosch kalkulátor

E-bike tuning

Scott e-bike tesztelés