Utolsó módosítás ideje: 2025.03.03.

Miért és miben innovatív a TQ e-bike rendszer?

Az eddig elterjedt ebike-ok általában 25 kg körül, vagy felette mozogtak. Ez nehézséget jelentett a kerékpár rásegítés nélküli tekerésekor. Itt nem csak a súly, hanem a motor mechanikai ellenállásának, áttételezésének a kitekerését is jelentette. Nem mellesleg a plusz súly megváltoztatta a kerékpár menetdinamikáját is.

Ezzel a problémakörrel szinte mindegyik e-bike meghajtást, motort gyártó cég elkezdett foglalkozni, de közülük legeredményesebben a TQ.

A könnyített, 15 kg körüli e-bringáik természetes vezetési élményt nyújtanak, olyan mintha egy hagyományos, rásegítés nélküli bringán ülnénk.

TQ e-bike kirándulás
Kép: tq-ebike.com

Csendes társunk lehet a bringás élményekben. Menet közben szinte el is lehet felejteni, hogy egy e-bike van alattunk. 

A Pinkbike (ez a világ legnagyobb online kerékpáros közössége) a TQ-HPR50 motort azÉv Innovációja 2022″ címmel jutalmazta. Ezzel elismerték a cég speciális HPR motor fejlesztését. Olyan rendszert akartak ugyanis létrehozni, amely fejlett, de ugyanakkor természetesnek is tűnik.

TQ HPR50 motor
Motor egészben (Fotó: TQ-ebike.com)

A technológia segít, amikor szükség van rá, de “eltűnik”, ha nincs. – Úgy tűnik, mottójukat sikerült megvalósítani.

Kanyarodjunk kicsit vissza a cég történetéhez…

A TQ története

A TQ-t 1994-ben alapították Dél-Bajorországban, egy pajtában 2 fővel. Az utóbbi évek alatt egy nemzetközi vezető technológiai vállalattá nőtte ki magát több mint 1700 alkalmazottal.

A TQ működését elektronikus alkatrészek és beágyazott elektromotorok fejlesztésével kezdte. Továbbra is ez a fő tevékenységük, de 2008 óta az e-kerékpárok világában is jelen vannak.

A céljuk az, hogy úttörő technológiájukkal forradalmasítsák az e-bike-okat.

TQ e-bike hajtás
Kép: tq-ebike.com

A TQ az elektronikai tervezésben szerzett több mint 25 éves tapasztalata lehetővé teszi, hogy az innovatív technológiákat a lehető legjobban kombinálják. Ezzel pedig azt akarják elérni, hogy az e-bike jobban hasonlítson a hagyományos kerékpárokra és ezt használat közben is érezze a bringás. 

A rendszer szíve – a HPR50 motorteljes egészében Németországban készül. Ez garancia a minőségre. Nem csak a fejlesztése, de az összeszerelése is a telephelyükön készül. A rendszer többi részét is nagyrészt Európában gyártják, hogy biztosítsák a legmagasabb minőségi szabványokat és a rövid szállítási időt.

TQ, az e-bike forradalmár HPR50 motor robbantott
Robbantott motor (Fotó: TQ-ebike.com)

TQ e-bike – innovációk

1) Könnyű kialakítás: A rendszer kis súlya javítja a kerékpár kezelhetőségét, hogy könnyebben lehessen bármely terepen és útviszony mellett navigálni.

2) Csendes motor, ami lehetővé teszi, hogy bringázás közben hallani lehessen a természet hangját.

3) Természetes vezetési érzés: A kompakt kialakítás és a finoman hangolt motor egy analóg kerékpárhoz hasonló vezetési élményt nyújt, hozzáadott rásegítéssel.

TQ e-bike erdőben
Kép: tq-ebike.com

4) Harmonic Pin-Ring hajtásrendszer:
A „HPR” a TQ több évtizedes tapasztalatának eredménye a robotokhoz, műholdakhoz vagy Mars-járókhoz használt elektromos motorok fejlesztésében. A szabadalmaztatott Harmonic Pin-Ring technológiájuk továbbfejlesztésével – ahogy a neve is sugallja – egy borzasztó harmonikus hajtóművet tudtak megtervezni.

Matt Beer bringaversenyző erre rá is erősített, tesztelés után az e-bike-ok gyöngyszemének nevezte a bringát.
A innovatív meghajtási rendszer által egyenletes, csendes és hatékony a motor működése.

5) Integráció: Úgy tervezték a rendszert, hogy teljes mértékben integrálódjon az e-bike-ba, a természetes megjelenést megtartva. Kívülről szinte láthatatlan a motor.

Tapasztalataim

Sokszor hangsúlyozom, hogy ha e-bike-ot veszel, nagyon fontos, hogy legyen Magyarországon a beépített motornak kiépült és megbízható szervizhálózata. Az évek tapasztalata ebben csak megerősített. Itt bővebben olvashatsz erről:

A TQ motorral szerelt kerékpáron egységes a rendszer. Ez azt jelenti, hogy más – nem a gyár által készített – egységeket, mint például akkumulátort, vezérlő elektronikát nem tartalmaz. Ezáltal egyszerűbb a karbantartása és az alkatrészek cseréje is.

Ezzel ellentétben vannak olyan kerékpárgyártók, ahol ezek az egységek nem azonosak a motorral és így szervizelésük is komplikáltabb, vagy egyszerűen lehetetlen. 

Itt találsz még több cikket e-bike-okról

Időpontot az e-bike-od szervizelésére itt tudsz foglalni.