Utolsó módosítás ideje: 2023.06.30.

A Fertő-tóhoz 3 napos túrát szerveztem már évekkel ezelőtt egy meglehetősen vegyes csoportnak. Ezúttal családdal vágtunk neki. Adok néhány tippet, hogyan készülj egy kétnapos túrára.

Fertő-tó 2 napos bringatúra során anno képviseltette magát a 30-as, de a 60-as korosztály is. Akkor nagyon kényelmesre terveztem az utat. Volt benne egy magyar szállás és egy osztrák, a bringaút távolsága pedig 2 teljes napra osztódott.

Idén ugyanezt az utat a családdal egyéjszakásra terveztük. Előzetes terveink szerint Ausztriában szálltunk volna meg, de a múltkori szállást benyelte a booking, és sajnos lecsúsztunk róla. Így hát egy gyors módosítás után a magyar szállást céloztuk meg. Azóta egy fantasztikus éttermet is nyitottak, amit este ki is próbáltunk. Őket nagyon szívesen ajánlom, a bejegyzésem végén belinkelem az elérhetőségüket. Nagyon kedvesek, a szállás korrekt, a célnak teljesen megfelel, az étterem kiváló.

Rövid útibeszámoló

…következzen most. Igazából nem is szeretnék erre bővebben kitérni, ilyen és hasonló beszámolókból találtok eleget a neten. De egy rövid összefoglalót azért írok, hogy kerek legyen a sztori.

Érkezésünk napján az autót leparkíroztuk az osztrák részen Podersdorf am See-ben (Pátfalu). Leakasztottuk a bringákat és magunkhoz vettük a 2 napos cókmókunkat. Észak felé vettük az irányt és jobbról balra kerültük meg a tavat. A kerékpáros utak megfelelőek voltak, országúti kerékpárral is tökéletesen lehetett a távot abszolválni.

Az e-bike-ok térhódítása érzékelhető volt, az osztrákok 40-50 %-a már ezzel tekert. Strandpapucsban, röhögve száguldoztak el mellettünk. Nagyon szimpatikus módon az osztrák részen 50 méterenként cseresznyefák roskadoztak a gyümölcstől, a bringázók ezt elég szépen ki is használták.

A kerékpáros forgalom jó nagy volt, körülbelül a Budapest-Szentendrét összekötő bringás út sűrűségére emlékeztetett. Annyi különbséggel persze, hogy itt 3-szor olyan széles úton oszlik el a tömeg.

Késő délután érkeztünk meg fertőrákosi szállásunkra, ahonnan egy kiadós vacsora és alvás után folytattuk másnap utunkat vissza a Podersdorf-ban hagyott autónkig. A két nap alatt az izommunka mellett természetesen volt gasztro- és kulturális élményben is részünk.

Hogyan és mivel készülj, ha kétnapos bringatúrára mész a Fertő-tóhoz

1. Légy edzésben

Először is soha ne akarj úgy napi 40-50 km-t tekerni, hogy évek óta elő sem vetted a sufniból a bringádat. Szánj előzetesen időt arra, hogy fokozatosan emelve a távot, eljuss erre a szintig.

2. Eat and drink

Gondoskodj az inni- és ennivalóról. Készülj egész napos folyadékkal! Inkább ne számíts az útmenti csapokra, mert a kialakult járványhelyzet miatt el voltak zárva, s ki tudja meddig tart ez. Fejenként két litert simán vihetsz magaddal, természetesen nem hátizsákban, hanem bringára szerelhető kerékpáros táskában. Annyira nem könnyű, de szép lassan el fog fogyni. Jó, ha viszel izotóniás italport is, ezzel az elveszített sókat tudod majd pótolni. Az energiaszeletek pedig az sos helyzetekben fognak segíteni. Mindig úgy tervezz élelemmel, hogy ha hétvégén túrázol, nem mindenhol fogsz találni közértet, ami nyitva is van. Ha júniusban mész, akkor az előzetes gyümölcsvásárlást el is hagyhatod. 🙂

Osztrák oldalon találhatsz néhány bringás büfét, és fröccsözőt, amit ne hagyj ki, a magyar részen kevésbé.

3. Elsősegélycsomag

Ne feledkezz meg az elsősegélycsomagról sem. Nincs betervezve és persze nem is úgy indulunk neki az útnak, de bármikor előfordul egy esés, egy lezúzott bőrfelület. Jól jön ilyenkor a sebfertőtlenítő, sebtapasz. Nálunk pont ez nem volt, és éreztük is a hiányát egy eső és figyelmetlenség miatti bukás alkalmával.

4. A bringa állapota

Talán nem is kell erről beszélni túl sokat, hogy legyen működőképes, biztonságos bringád, amit szervizeltettél a túra előtt. Hidd el, ez egy csomó kellemetlenségtől megkímélhet. Ha régen volt szervizben, mindenképpen, ha mostanában, akkor sem árt egy rápillantás.

Nézesd át a féket, a váltót és ellenőriztesd a lánc állapotát, a gumikat, küllőket.

5. Bringás felszerelések

Mindig legyen rajtad bukósisak, használata legyen teljesen evidens.

Legyen működőképes lámpád és más láthatósági eszközöd, például fényvisszaverős mellényed. Legyen nálad szerszám, defektjavító készlet, pumpa és pótbelső. Öltözeted legyen sportos, az időjárásnak megfelelő és változatos, hogy tudd cserélni, ha szükséges. Az esőkabátod semmiképpen ne otthon pihentesd.

Vigyél magaddal tartalék akkumulátort és Powerbankot. Legyen csomagtartóra szerelhető bringás táskád, és ha kell, telefontartód.

+1 Minden utazásnál

Köss biztosítást! Fillérekbe kerül, ahhoz képest, mint amit ki kéne fizetnünk, amikor szükség van rá. Ezen soha ne spórolj!

Remélem, hogy tudtam segíteni, ha te is hasonló távú túrára készülsz, netalán szintén a Fertő-tóhoz. Ígértem a fertőrákosi szállás elérhetőségét, ők pedig a Horváth Panzió. Ha meglátogatod őket, ne hagyd ki Noah nevű éttermüket sem.

Nézz körül a Tuttobici webshopjában, ahol bringákat, kerékpáros felszerelést és ruházatot mind be tudsz szerezni.

Jó tekerést kívánok nem csak a Fertő-tó körül!

Nézd meg ingyenes anyagainkat is!

ITT tudod letölteni

Mentsd le a gépedre, hogy amikor szükséged van rá, kéznél legyen!

You have Successfully Subscribed!