Utolsó módosítás ideje: 2024.10.14.
A 2020-as szezon a Covid helyzetnek köszönhetően egészen mozgalmasra sikerült. Egy hirtelen véget ért téli szezonból ugrottunk fejest a bringás szezon kellős közepébe.
A március elején bevezetett óvintézkedések hatására az otthon ragadtak szép lassan előszedték régi bringájukat (vagy éppen újat rendeltek valamelyik webshopból). A bikepATIkának főként ezeket a bringákat kellett rendbe raknia. Volt köztük 50 éves matuzsálem és a legújabb high-tec is, a legegyszerűbbtől a legösszetettebbig. A paletta egészen széles volt.
Unalmasnak egyáltalán nem volt mondható a tavalyi év.
Ebben az évben nagy örömömre már voltak visszajáró ügyfelek. És akadt most induló vállalkozás is, a Smile-ebike, amelynek elektromos kerékpárjait kellett beüzemelni. A képen a Smile-ebike által forgalmazott Corratec márkájú ebike-okat láthatod.
A weboldal is folyamatosan épült. Cégeknek szóló ajánlattal bővítettünk, a bringatúrát tervezőknek pedig összeszedtem az általam ajánlott top 10 kerékpár túraútvonalat.
2020 legemlékezetesebb pillanatai a bikepATIka életében
A legmeglepőbb felkérést a Bosch Magyarországtól kaptam. Itt a saját céges, kiállításra és tesztelésre tartott kerékpárokat kellett ráncba szedni.
A legérdekesebb munkát egy KTM ebike adta, amin gyárilag rosszul lett felprogramozva a rendszer. Eredendő hibája az volt, hogy nem mutatott megfelelő sebességet, ugyanis több mint 10% volt az eltérés. A hibát csupán diagnosztikával nem lehetett orvosolni. A gyári beállítás nem tette lehetővé a megfelelő kerékméret beállítását. Ekkor került képbe maga az anyacég. Többszöri egyeztetés után találtuk meg a hiba forrását, azaz, hogy a kerékpáron nem a megfelelő szoftver fut. Megoldásként távkapcsolatban a cég szervizközpontjával újraírtuk a bringa szoftverét.
Bizony, egy nagy cégnél is simán előfordul ilyen alapvető hiba. Nekem azonban ez egy újabb tapasztalat volt.
Egyre több pedelec rendszerű ebike fordult meg a kezeim között. A legtöbb azért, mert a gyári szerviz már nem tudott mit kezdeni vele, így mint végső lehetőség hozzám fordultak segítségért.
Többnyire sikerrel jártam, de akadt olyan kerékpár is, ahol sajnos a cserealkatrészt nem tudták biztosítani.
Ugyanakkor a sokat szidott kínai kerékpárok között előfordult olyan, ahol komplett motort küldtek garanciába, mert a régi elfüstölt. A képen pont ezt a kínai, Samebike márkájú ebike-ot láthatod.
Volt szerencsém régebbi elektromos rásegítésű Suntour bringával is összefutni, ahol nem elektronika, hanem mechanikus szerkezetek szabályozták a motor működését.
A 2020-as év újdonsága egyértelműen az egyre nagyobb számban megjelenő elektromos váltók voltak. Mind többen használnak országúti kerékpáron elektromos működtetésű váltókat, leggyakrabban a Shimano Di2-t, de találkoztam a Sram eTap rendszerével is.
Történt olyan is, hogy egy Di2 rendszert kellett bővíteni Bluetooth rendszerre, amelyet akkumulátor és kijelzős vezérlőegységgel cseréjével lehetett megoldani. A bringa tulajdonosa egészen Kaposvárról érkezett, hogy megszereljem a kerékpárt.
2020-ban is végigkísértem a Tour de Pelso versenyt, ami most viszonylag eseménytelen volt, de legalább meg tudták tartani.
A változatos munkák mellett ismét elindultam triatlon versenyeken, Baján és Tiszaújvárosban. Természetesen megint az élmény és a jókedv volt főszerepben. Mindkét helyszínen nagyszerű szervezést tapasztaltam.
A második évben sok-sok élménnyel és tapasztalattal gazdagodott a bikepATIka! Kíváncsian várom, hogy mit tartogat az új szezon.