Abszolút nem bántam meg, hogy részt vettem a K2 Bike Shop tesztnapján, ahol szinte az összes kategória képviselte magát 1-2 modellel.

A Scott eRide – így nevezi a márka az e-bike szériáját – tesztet a cég osztrák leányvállalata kerékpárokkal és profi szervizes szakemberekkel támogatta, egyszóval csúcs volt a Scott e-bike teszt nap!

A cég e-bike kínálata minden kategóriát lefed, ahol érdemes elektromos meghajtást használni. Sikerült az összes kategóriát megfuttatnom, ezek pedig a következők: E-Trail, E-Cross Country, E-Sport, E-Women, E-Trekking, E-Urban, Junior E-bike.

Az elektromotorok: Bosch és Shimano Steps

A Scott eRide bringák meghajtásáról Shimano Steps és Bosch motorok gondoskodnak, ugyanis pillanatnyilag ezek a legjobb szervizháttérrel és kiegészítőkkel rendelkező rendszerek, amelyek a megbízhatóságot garantálják.

Nem csak kerékpároknál, de egyre több használati eszköz vásárlásakor mérlegelem az elsők között azt, hogy milyen a márka szervizhálózata. Ha jót akarsz megadnak, ezt te is megfontolod.

Bosch ActiveLine motor

A Scott e-bike teszt hihetetlen jó lehetőség volt számomra műszaki szempontból, ugyanis érezhető volt a különbség a Bosch ActiveLine és a PerformancLine motorok teljesítménye között. Ez leginkább az emelkedőn történő indulásnál volt észrevehető, valamint az erősebb motor dinamikusabban gyorsult. Terepen nem véletlenül a PerformanceLine motorokat használják, hiszen nyomatékosabbak, ami egy-egy nehezebb pillanatban egyáltalán nem árt.

A Scott e-bike bringáknál minden motornak négy különböző rásegítési opciója van; eco, túra, sport és turbó fokozatból lehet választani.

A mountiknál hegyi erdei utakon a sport és turbó fokozatot éreztem helyénvalónak. Itt igazán jól lehetett érezni a rásegítést. Dinamikusan kapcsoltak be a motorok, és érezhető volt a rásegítés mértéke is. A motorok 25 km/h sebességig segítenek, utána már csak a saját erőnkben bízhatunk.

A trekking, városi gépeknél lazább tekeréshez viszont elég az eco vagy a túra fokozat is.

Mérhető volt a súlykülönbség a Scott e-bike teszt napon

A legtöbb modell vázába már beépítették az akkumulátort, jellemzően az alsó vázcsőbe, ami borzasztóan esztétikus megjelenést kölcsönöz a bringáknak. A Scott e-bike kerékpárok középmotorosak, súlypontjuk középen, nagyjából ott található, ahol a mi súlypontunk is.

Az e-kerékpárok súlya a motornak és az akkumulátornak köszönhetően nagyjából 20-25 kg között mozog, átlagosan 10 kg-mal nehezebbek, mint a nem elektromosak. Ez a súlytöbblet valójában akkor okoz gondot tekeréskor, ha az akku lemerül, no akkor igazán érezhető. Szerencsére semmi ilyet nem tapasztaltam a tesztnapon.

Amíg van elektromos rásegítés, addig nem észrevehető a kerékpár tömege, de ha lemerül a rendszer, jóval több izommunkára lesz szükség a hajtáshoz. Egy olyan lejtőn, ahol felfelé rásegítés nélkül 10 km/h-ás sebességgel mentem, rásegítéssel már 20 km/h-val hasítottam ugyanakkora energia befektetéssel.

A Scott eRide bringák kezelhetősége – a lejtmenetre baromira figyelj!

Felfelé és vízszintes úton a kezelhetőséget illetően nincs különösebb eltérés a hagyományos kerékpárokkal szemben, lejtmenetben viszont annál inkább!

A trekking és városi e-bike modelleknél ez kevésbé érzékelhető, mert szilárd és egyenletes útburkolaton használjuk. A terepre szánt mountis bicók – E-Trail, E-Cross Country, E-Sport gépek – azonban már máshogy reagálnak lefelé.

Karakterisztikára, vezethetőségre ezek a modellek jobban hasonlítanak egy Enduro motorkerékpárra, mint bringára. A jelentős súlykülönbség miatt az eRide terep bringákhoz már kell a jó fizikum és technika is.

Tudod, hogy mi az igazi élmény a Scott e-bike esetében?

Az, hogy emelkedőn és sík úton érezhetően nagyobb az élményfaktoruk, mert könnyedén haladnak és minden akadályon átmennek.

Munkába menet, hétköznapi közlekedésben izzadság nélkül lehet haladni, terepen a mountis bringákkal felfelé pedig nem kell sokat az akadályokat nézni, mert mindenhol átmegy. Ott ahol még a gyakorlott, edzett bringás is küzd, ezek az eRide gépek könnyedén haladnak, már-már természetesnek vehető módon. Lefelé viszont egy motorkerékpár érzetét adják, amire érdemes rákészülni technikailag.

Felhasználási tanácsok a Scott eRide bringáknál

Az e-bringákkal sokkal nagyobb területet lehet betekerni kevesebb energiával, mint a hagyományosakkal. Ez azonban egy csomó dologtól függ: a felhasználási módtól, a rásegítés mértékétől, a kerékpáros súlyától, a terep nehézségétől és a guminyomástól. Ezért aztán ne csodálkozzon senki, ha azonos útvonalon mindenkinek más-más ütemben merül le az akkumulátora.

Scott e-bike szerviz – igen, ezek a bringák is szerviz igényesek!

Bizony az e-bringákat is el kell vinni időnként szervizbe. Ugyanúgy kopnak a mozgó alkatrészek, és ha pontatlan a váltó, hangot ad ki. Az e-bike-ok sokkal érzékenyebbek, hiszen elektromos és szoftveres összetevőkkel is rendelkeznek, ezért bekapcsoláskor meg kell várni, míg feláll a rendszer, különben képesek hibakódokat generálni.

Scott e-bike Bosch géped szervizelését már a bikepATIka mobil bringaszerviz is el tudja látni. Az e-bike szerviz árlistát a Bosch e-bike szerviz oldalon találod.

Köszönöm a K2 Bike Shop-nak, hogy a Scott e-bike teszt napon részt vehettem, egy következő alkalmat te se hagyj ki!
E-bike nyeregbe fel!

További tesztek az oldalamon:
E-bike teszt mounti, túra és városi vonalon

bikepatika

Tényleg mindent tudsz a bringádról?


Ha mégsem, tőlem kaphatsz szuperhasznos infókat, szerelési tippeket, amivel te magad is tudod majd szerelni a kerékpárodat.

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELEMRE MOST!

 

Elolvastam és elfogadom

Sikeresen feliratkoztál hírlevelemre.